Edora har med WFP igennem flere år understøttet borgernes selvbooking på landets jobcentre. I forbindelse med at STARS Jobcenter Planner udfases, oplever Edora derfor stor interesse fra de kommuner, der endnu ikke har en WFP-løsning.

”For vores kunder er det særligt vigtig, at vi kan tilbyde en fuldt færdig og gennemprøvet løsning, så de ikke skal bruge en masse ressourcer på udvikling men kan stole på, at WFP kan klare opgaven fra dag 1.” fortæller direktør Mads Hedegaard. ”Og med WFP får kommunerne et effektivt og brugervenligt planlægningsværktøj, der understøtter arbejdsprocesserne i et moderne Jobcenter, uden at det går ud over den borgerrettede service” understreger han.

Et udpluk af funktionerne i WFP:

  • Selvbooking af aftaler – og frit kanalvalg
    • Borgerne kan booke aftaler med sagsbehandler fra pc, mobil eller på standere i kommunen og de kan gøre det via kommunens hjemmeside, Jobnet.dk, Borger.dk eller en WFP App.
  • Kapacitetsstyring
    • Tilbud til borgerne kan tilpasses efter behov, fx med udgangspunkt i borgerens selvscreening eller ledighedsprofil, eller andre ønskede kriterier for hvornår og hvor længe møder skal vare. Med WFP kapacitetsstyring kan man desuden forudse potentielle overbookninger på enkelte tilbud, teams eller afdelinger – inden de opstår. Kapaciteten kan hele tiden genberegnes i forhold til de ressourcer, der er allokeret, og sammenholde det med de borgere, der har booket tider, og de frister borgerne har.
  • Planlægning af A-kassemøder
    • Med WFP kan kommunen nemt opsætte et fast, automatiseret kalenderrul, som stemmer overens med de aftaler, som er lavet med de enkelte A-kasser. WFP kender borgerens A-kasse og finder automatisk selv næste ledige tid i kalenderen hos relevante medarbejdere og hos A-kassekonsulent. Samtidig booker WFP automatisk et ledigt lokale.
  • Fremmøde og visitering
    • WFP software i kommunens velkomststandere kan anvendes til planlægning, booking og fremmøde, hvor medarbejder adviseres samtidig med, at en borger checker ind på standeren til et aftalt møde. Med udgangspunkt i alder, livssituation og de selvbetjeningsvalg en borger træffer, kan man med WFP desuden opbygge personprofiler. Personprofilen kan benyttes til at styre, hvilke tilbud en borger får tilbudt, når de checker ind på en velkomststander eller logger på kommunens selvbetjeningsløsninger hjemmefra. På den måde bliver borgere kun præsenteret for relevante tilbud. Det sparer tid og reducerer fejlbookinger.