KOMBIT skal have udviklet en ny løsning af NemRefusion, og til dette er Edora valgt som leverandør. Løsningen er klar til at blive taget i brug i oktober 2022.

Billede: Edora og KOMBIT underskriver kontrakten, og fejrer det nye samarbejde. Til venstre ser vi Mads Hedegaard, direktør i Edora, og til højre er det Poul Ditlev Christiansen, der er markedsdirektør i KOMBIT.

KOMBIT har valgt Edora til at stå for udvikling, drift, support og videreudvikling af NemRefusion 3.0. Edora er bl.a. blevet udvalgt på bagrund af vores erfaring med agile udviklingsmetoder som SCRUM. Det giver KOMBIT mulighed for at målrette og prioritere udviklingen i forhold til, hvad der giver mest værdi for kommunerne og brugerne. Det fortæller Iradj Farahani, der er chefkonsulent / projektleder i KOMBIT på deres hjemmeside.

Den digitale selvbetjeningsløsning, NemRefusion, bruges i dag af tusindvis af selvstændige og arbejdsgivere til bl.a. at anmelde sygefravær og søge om refusion af sygedagpenge. Den nye løsning af NemRefusion kommer til at understøtte de samme lovmæssige opgaver som før, men vil indeholde forbedringer ift. brugervenligheden. KOMBIT har allerede en liste med forbedringsønsker fra brugerne, som de vil inkludere i videreudviklingen af NemRefusion 3.0, og vil ligeledes inddrage brugerne i processen. Det fortæller Iradj Farahani fra KOMBIT her.

Mads Hedegaard, CEO i Edora, ser frem til det nye samarbejde:
”Vi er stolte af at være valgt som leverandør til NemRefusion 3.0, hvor vi det næste lille årti har ansvaret for udvikling, drift og supporten. Vi glæder os meget til at komme i gang og ser frem til et godt og agilt samarbejde med KOMBIT.”

Edora arbejder i forvejen sammen med KOMBIT i forhold til WorkForce Planner (WFP), der bl.a. integrere op imod Serviceplatformen, Fælles Kommunal Adgang og Fælles Kommunal Organisation.

Læs også KOMBITs nyhed omkring det nye samarbejde: https://kombit.dk/nyheder/kontrakt-underskrevet-p%C3%A5-udbuddet-af-nemrefusion