Mød Jeppe

Tech Lead i Edora

Jeppe startede som konsulent i Edora, men blev fastansat som udvikler, nogle måneder efter Edora vandt opgaven om udvikling og vedligeholdelse af NemRefusion 3.0:
”Jeg havde arbejdet hos Edora i ca. 8 måneder som ekstern konsulent og var rigtig tilfreds med det. Jeg havde fået et tæt forhold til mine kollegaer, mit team og var rigtig glad for NemRefusions-projektet. Det er et drømmeprojekt, hvor jeg har været med til at starte noget nyt op fra bunden. Det projekt ønskede jeg at blive på og være en fast del af holdet”, fortæller Jeppe.

Efter at have arbejdet ca. 11 måneder på NemRefusion blev Jeppe forfremmet til Tech Lead indenfor teknologier til frontend udvikling og fik i samarbejde med en anden Tech Lead ansvaret for et nyt team:
“Jeg har haft ansvaret for frontenden på projektet siden starten, så det var meget naturligt, at jeg fik rollen. Jeg kan godt lide at have ansvaret for et team, et teknologiområde og samtidig have indflydelse på projektet. Vi er i alt syv udviklere på vores team, og det er enormt spændende for mig at spille kortene rigtigt, så vi performer bedst muligt og udvikler os undervejs. Det sætter jeg en ære i, og jeg føler, at det er dét, der skal til for, at vi når projektets deadline og samtidigt har det godt,” udtaler Jeppe.

Særligt praktiserer Jeppe en ledelsesstil, hvor der er et stort fokus på frihed under ansvar, fortæller han:
”Jeg går meget op i frihed under ansvar. Jeg lader udviklerne komme med deres egne løsninger, så de får lov at prøve sig frem. De kan altid få vejledning, hvis de har behov for det. Frihed er nøgleordet; jeg er i princippet ligeglad med, hvordan de strukturerer deres arbejdsdag, så længe de når deres arbejde og holder sig indenfor rammerne. Jeg bruger ikke tid på at holde øje med folk, og det oplever jeg, at teamet er rigtig glade for.”

Jeppe udvikler sig enten fagligt eller på det personlige plan hver eneste dag:
”Dét jeg bedst kan lide ved mit arbejde er, at jeg lærer noget hver dag. Jeg benytter nyeste etablerede teknologier på projektet, og jeg kan lære en masse af de erfaringer, mine kollegaer har gjort sig. Jeg har en skiftende hverdag, hvor jeg nogle dage holder møder hele dagen, mens jeg andre dage sidder dybt begravet i noget teknisk. Den variation trives jeg i”, udtaler Jeppe.

På projektet NemRefusion er der et meget tæt samarbejde med kunden, hvilket giver en helt anden fremdrift og dynamik i teamet. Det er noget helt specielt, fortæller Jeppe:
”Det er rigtig godt at sidde så tæt sammen med kunden, der arbejder tre dage ugentligt hos os på Slottet. Vi har mere en kollegial relation, hvor vi spiser frokost sammen samt går ture i Slothaven, end et typisk forhold mellem kunde og leverandør. Vi er mange dygtige ressourcer på teamet, som er gode til at lytte til hinanden og dele viden. Det er en meget unik relation, vi har med kunden.”

Jeppe vil klart anbefale andre at blive en del af Edora.
”Edora er en meget social arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og alle snakker sammen. Vi har mange sociale arrangementer, og det er fedt at være en del af. Hvis man har lyst, kan man hurtigt få noget ansvar, og således få mulighed for at stige i graderne, hvis det er dét, man vil. Det er jeg selv et rigtig godt bevis på”, fortæller Jeppe.